۵ دیدگاه اشتباه در مورد عدم تبلیغات در بازاریابی B2B

شرکت‌های صنعتی چگونه می‌توانند تبلیغات هوشمندانه‌تر داشته‌باشند

این تبلیغات است که نگرشی برای مخاطب ایجاد می‌کند که مخاطب تلاش در راستای رسیدن به آن نگرش داشته باشد. چه مخاطب شما فرد باشد، چه شرکت!

در ادامه ۵ نگرش اشتباه در مورد عدم تبلیغات در صنایع B2B صحبت می‌کنیم


اولین نگرش اشتباه: بازاریاب داریم

اول این نکته را بگویم شما بازاریاب ندارید، شما ویزیتور دارید. افرادی که به‌واسطه تجربه بابیانشان اشخاص دیگری را ممکن است بتوانند جذب کنند، بدون آنکه بدانند آیا طرف مقابل واقعاً به کالا نیاز دارد یا خیر!
بازاریاب یعنی شخصی که بازار را پیدا کند و بعد برنامه‌ریزی کند، به‌گونه‌ای که افراد در بازار شناسایی‌شده به سمت شما بیایند. پس بازاریابان شما به‌جای اینکه بازار شمارا پیدا کنند سعی در ساختن و یا حتی تخریب بازارتان دارند!


دومین نگرش اشتباه: مشتریان ما از قبل تعیین‌شده‌اند

لطفاً این سؤال را پاسخ دهید: مشتریان قبلی شما تا کی مشتری شما خواهند بود؟ در این بازار رقابتی و رشد روزافزون فنّاوری و تغییرات شدید اقتصادی شما تا کی می‌توانید یک مشتری را نگه‌دارید؟
قطعاً کسب‌وکار شما بدون در نظر گرفتن مشتریان آتی و تولید مشتریان جدید نمی‌تواند به خوبی و باقدرت ادامه دهد.


سومین نگرش اشتباه: ما در نمایشگاه‌ها هستیم

البته که نمایشگاه هم یکی از راه‌های تبلیغات است ولی اینکه فقط شما در کنار فنّاوری و محصولاتتان در نمایشگاه هستید، به‌جز نمایش قدرت چه چیزی برای شما دارد؟ آن‌هم اگر در بهترین حالت در نمایشگاه بین‌المللی باشید. عملاً نمایشگاه‌ها همان دفتر فروش شرکت‌هاست ولی این بار همه رقبا و شرکا در کنار یکدیگر جمع شده‌اند. عملاً سودی ندارد و اگر مشتری بالقوه‌ای هم داشته باشید، هر آن ممکن است به خاطر اینکه شما درست در ذهن مشتری جا نیفتاده‌اید مشتری به سمت رقبای شما رود.


چهارمین نگرش اشتباه: شرکای قراردادی داریم

اگر شما شرکای تجاری دارید که برای آنها تولید می‌کنید، آماده ورشکستگی باشید، البته شریک تجاری خوب است، ولی یک مدیر باهوش هیچ‌گاه “همه تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد نمی‌گذارد!”
شرکای تجاری دائم مثل این است که، شما دیواری دور صنعت خود بکشید و بگویید “این دیوار ماست هرکس خواست سنگی بزند به همین دیوار بزند” و خودتان به داخل کارخانه بروید! و دقیقاً در لحظه‌ای که تصورش را نمی‌کنید، دیوار خراب‌شده و سنگ به خودتان می‌خورد!


پنجمین نگرش اشتباه: جایی برای نمایش تبلیغاتمان نیست

یکی از مشکلات صاحبان صنایع این است که، به‌جز کاتالوگ یا کارت ویزیتشان، تبلیغاتشان کجا نمایش داده شود؟ چقدر به محیط خشک و بی‌روح شهرک صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید توجه کرده‌اید؟ چقدر به این نکته فکر کرده‌اید که روزانه چند مشتری کلیدی وارد شهرک صنعتی شما می‌شوند یا از حوالی شما می‌گذرند و نیاز است فقط با تلنگری خودتان را به آنها نشان دهید؟ چقدر به این توجه کرده‌اید که هرچند وقت یک‌بار همایش‌ها و سمینارهایی با حضور تمام مشتریان و افراد کلیدی که شما می‌خواهید برگزار می‌شود ولی آنها روحشان هم از شما خبر ندارد؟
جای تبلیغ شما سایه به سایه مشتریان کلیدی شماست!

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دانلود چک‌لیست انتخاب مشاور تبلیغات حرفه‌ای

حالا بهتر می‌توانید مشاور خود را انتخاب کنید
رقبای ما این فرم در سایت خود گذاشته‌اند؟
دانلود همین حالا
ضمانت حفظ اطلاعات حریم خصوصی شما
close-link
دانلود فیلم کمپین آموزشی

توانمندسازی سازمان در مقابل ویروس‌های محیطی در کسب و کار

صحبت‌های حسین طاهری برای بهره‌وری در سال جدید برای یک جمع خصوصی
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم بیزاریم
close-link