ده ترفند طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه تبلیغاتی

تدوین کمپین تبلیغاتی
برای برنامه‌ریزی یک کمپین تبلیغاتی دقیقاً باید چه‌کار کرد؟
تیر ۶, ۱۳۹۵
هویت برند
۲۱ سوال مقدماتی برای طراحی هویت برند
تیر ۷, ۱۳۹۵
برنامه تبلیغاتی موثر

مهم نیست که چه قدر خدمت یا کالایی که عرضه می‌کنید چقدر شگفت‌انگیز است، اگر در مورد آن تبلیغ درستی نکنید کسی آن را نخواهد شناخت و باورش نخواهد کرد. هدف تبلیغات باید جلب بیشترین مخاطب ممکن و جذب مشتریان جدید باشد. تبلیغات می‌تواند بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای رونق کسب‌وکار شما باشد ولی اگر به‌درستی انجام نشود، مبلغ زیادی از سرمایه‌ی شما بدون هیچ بهره‌ای اتلاف خواهد شد.

در ادامه ده ترفند که به شما کمک می‌کند تا برنامه تبلیغاتی خود را به‌درستی برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی کنید، آورده شده است.

۱. مخاطبان نهایی خود را جستجو کنید.

یک کمپین تبلیغاتی باید فضاهای خالی بازار را بپوشاند. تولید تبلیغات کلی که مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و یا باعث برقراری ارتباط با آن‌ها نمی‌شود، یک اشتباه رایج است. از خود بپرسید که شما به دنبال جذب چگونه مشتری‌هایی هستید؟ و آیا این تبلیغ با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند؟

۲. مزایای ممتاز خود را برجسته کنید.

یکی از نکات کلیدی در تمامی تبلیغات، برجسته کردن نکات و ویژگی‌های مثبت برند موردنظر است که باعث تمایز و برتری آن می گردد. عدم برجستگی ویژگی‌های ممتاز، عدم تأثیرگذاری تبلیغ در ذهن مشتریان بالقوه را در پی خواهد داشت.

۳. یک تصویر مخصوص طراحی کنید.

شما درحالی‌که در اتوبان گشت می‌زنید، می‌توانید طراحی بیلبورد های ایرانسل را بشناسید. به‌علاوه، تعداد زیادی از محصولات وجود دارند که از طریق بسته‌بندی ، لوگو و هویت بصری شناخته می‌شوند.وجود یک تصویر اختصاصی، در تبلیغ و گسترش آن ارزش بسزایی دارد. تعداد زیادی از تبلیغ‌کنندگان نسبت به طراحی یک تصویر ماندگار بی‌توجه هستند و بدیهی است که آن‌ها فرصت تأثیرگذاری در ذهن مشتریان در آینده را از دست خواهند داد.

۴. شما باید پول‌خرج‌کنید تا پول به دست آورید.

برای پس‌انداز کردن پول راه‌هایی وجود دارد ولی تبلیغات را عموماً نمی‌توان محدود کرد. انجام چنین کاری بر روی فروش تأثیر می‌گذارد و سود به‌دست‌آمده را کاهش می‌دهد. ممکن است تبلیغات موفق و تأثیرگذار هزینه‌بر باشد ولی درعین‌حال کارآمد خواهد بود.

۵. در مکانهای درست و مناسب تبلیغ کنید.

مجله، شبکه رادیویی و یا حتی برنامه تلویزیونی موردعلاقه شما ممکن است موردعلاقه مخاطبان شما نباشد. تحقیق کنید تا مشتریان و بازار موردنیاز خویش را بیابید، سپس در مورد اینکه آن‌ها چه چیزی می‌خوانند، گوش می‌کنند و یا تماشا می‌نمایند بررسی کنید. بعدازآن، رسانه مناسب را برگزینید تا از این طریق مطمئن شوید که به بازار موردنیاز خود دست‌یافته‌اید.

۶. اجازه ندهید که بودجه، کمپین تبلیغاتی شما را اداره کند.

اگر شما هرماه حدود چندین میلیون برای تبلیغات صرف کنید، به‌آسانی از طریق یک دورنمای سازمان‌دهی شده آن را به دست خواهید آورد. بااین‌وجود، اگر شما هم مانند بسیاری مشاغل، با فراز و نشیب‌های فصلی روبه‌رو هستید، در زمانه‌ای رکود پول زیادی برای تبلیغات خرج خواهید کرد درحالی‌که برای جذب مشتری کافی نیست. بسیاری از کارآفرینان بودجه را بدون در نظر گرفتن نیازهای تبلیغات فصلی خود، تخصیص می‌دهند.

۷. متنوع باشید.

برای صاحبان مشاغل، یکی از رایج‌ترین کارها انتخاب بهترین جایگاه برای تبلیغات بر اساس قیمت و نرخ بازگشت‌های بالقوه و سپس توقف است. نکته مهم در سرمایه‌گذاری این است که شما نمی‌خواهید تمام تخم‌مرغ‌هایتان را درون یک سبد بگذارید! با انتخاب رسانه‌های مختلف و متناسب با مخاطبان و بودجه خود، تبلیغاتتان را گسترش دهید.

۸. سعی نکنید که برای همه، همه‌چیز باشید.

هیچ کالا یا خدمتی برای تمامی افراد جذاب و کارآمد نیست. بسیاری از صاحبان مشاغل ازجمله سازمان‌های اجرایی، تلاش می‌کنند تا روش‌های بیابند تا بر همه بازارها احاطه داشته باشند، ولی این قضیه امکان‌پذیر نیست. این می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک که استطاعت مالی برای گسترش فعالیت‌های خود را ندارند، یک فاجعه به بار بیاورد؛ بنابراین، بازار خود را بیابید و برای مخاطبان خود همه‌چیز باشید.

۹. تبلیغات خود را پیشاپیش امتحان کنید.

اگر قصد سرمایه‌گذاری وقت یا پولتان را بر روی گروه‌های خاصی دارید، باید قبلاً تبلیغاتتان را بر روی افراد دیگری امتحان کنید. آیا آن‌ها پیامی را که شما قصد انتقال آن رادارید، درک و قبول می‌کنند؟ اگرنه، در مورد اینکه چگونه می‌توانید پیام خود را مؤثرتر منتقل کنید، آگاهی کسب کنید. برای این کار، راه های نسبتاً ارزان‌تری هم وجود دارد که می‌توان پرسشنامه را به‌عنوان مثالی برای آن ذکر کرد.

۱۰. تبلیغات خود را ارزیابی کنید.

یکی از آسان‌ترین کارها این است که از مشتریان جدید بپرسید کجا در مورد شما شنیده‌اند. باوجود سادگی این کار، بسیاری از کارآفرینان به خود زحمت این کار را نمی‌دهند. یکی از مزایای این کار برای شما این است که شما می‌فهمید کدام بخش از تبلیغات شما مؤثرتر بوده و یا کدام رسانه‌ها برای کمپانی شما منفعت بیشتری داشته‌اند.

حسین طاهری
حسین طاهری

من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

پاسخ دهید

You have to agree to the comment policy.

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدها
و کلید راهنمای چرخ زندگی
همایش 11 بهمن ماه تالار ادب اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش همایش بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش جادوی بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی آنلاین
فقط یک کلیک تا دانلود فایل اسلایدهای حسین طاهری
همایش مدیریت عالی تجارت و کسب و کار
دانلود اسلایدهای همایش
فرصت‌های تجارت ساز
تجارت‌های فرصت ساز
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم
دانلود اسلایدهای همایش
فروش حرفه ای
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم
سلام سلام ای بچه ها
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
Your Information will never be shared with any third party.
دانلود اسلایدهای همایش
همایش مدیران الماسی اصفهان
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم