برای برنامه‌ریزی یک کمپین تبلیغاتی دقیقاً باید چه‌کار کرد؟

برای برنامه‌ریزی یک کمپین تبلیغاتی دقیقاً باید چه‌کار کرد؟

کمپین تبلیغاتی به یک سری از تبلیغات که در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شوند، گفته می‌شود. این تبلیغات بر اساس تحلیل بازار و موقعیت‌های ارتباطی موجود، برای دستیابی به اهداف موردنظر طراحی می‌گردند.

 

مراحل برنامه‌ریزی یک کمپین تبلیغاتی

۱ . تخمین میزان شانس موفقیت تبلیغات

تخمین میزان شانس موفقیت تبلیغات: تبلیغات ابزار قدرتمندی هستند که همیشه با اهداف مشخصی انجام می‌گیرند. برای این‌که تبلیغات مؤثر باشد، وجود ۵ شرط اولیه الزامی است.

  • وجود تقاضای مثبت اولیه
  • وجود فرصت برای تمایز محصول از تولیدات مشابه
  • تولیدات دارای ویژگی‌های نهفته‌ای که به‌آسانی قابل‌رؤیت نیستند، باشند.
  • وجود محرک هیجانی قدرتمند برای خرید
  • وجود پشتوانه مالی کافی برای تبلیغات

 

۲. تعریف و تحلیل بازار مقصد

  • برای رسم چشم‌انداز واقعی از آینده کمپین تبلیغاتی باید موارد زیر را در نظر بگیرید.
  • شاخصه‌های آماری
  • منطقه‌های جغرافیایی
  • متغیرهای روان‌شناختی
  • عادات خریداران به هنگام خرید
  • تحقیق در این موارد نیز اجباری هست:
  • چه کسانی محصول را خریداری می‌کنند؟
  • آن‌ها واقعاً چه چیزی می‌خرند؟
  • چه زمانی خرید می‌کنند؟
  • چگونه محصولات خریداری‌شده را استفاده می‌کنند؟

 

۳. تعیین اهداف تبلیغات

  • آگاهی
  • علاقه
  • آزمایش
  • عمل

 

۴. تعیین بودجه تبلیغات

اهداف مشخص‌شده تعیین می‌کنند که از یک کمپین تبلیغاتی، در یک دوره زمانی، چه انتظاراتی باید داشته باشید. تعیین بودجه با کنترل تمامی مخارج پیشنهادی صورت می‌گیرد. کمپانی‌های مختلف خط‌مشی‌های متفاوتی دارند؛ بنابراین، بودجه با توجه به شرایط بازار مانند رقابت، تقاضا و غیره، در نظر گرفته می‌شود.

 

۵. تعیین رسانه‌ها و استراتژی‌های خلاق موردنیاز

برنامه‌ریزی در مورد رسانه‌ها، بهترین راه برای یافتن مخاطبان موردنظر را مشخص می‌نماید. هدف برنامه‌ریزی در مورد رسانه‌ها دست‌یابی به مناسب‌ترین رسانه‌ها ازلحاظ صرفه اقتصادی و توانایی ارتباطی است. تعیین رسانه‌ها و استراتژی‌های خلاق موردنیازاستراتژی خلاق به این معنا است که چه بگوییم تا به بهترین نحو ممکن، به اهداف خود دست‌یابیم.

 

 

۶. تولید آگهی‌ها، پیش آزمودن و انتشار

آگهی‌ها باید قبل از انتشار نهایی آزمودن شوند تا از اشتباهات هزینه‌بر احتمالی جلوگیری شود و بازدهی آن‌ها افزایش یابد. برخی از تکنیک های مورداستفاده برای پیش آزمودن تبلیغات عبارت‌اند از:

  •  آزمودن‌های بازار
  • گروه‌های آزمایشی
  • انجام survey

 

۷. ارزیابی نتایج نهایی.

تعدادی از تکنیک ها وجود دارند که مشخص می‌کند کدام بخش تبلیغات تأثیرگذار بوده است. این تکنیک ها شامل موارد زیر هست.

  • شناخت برند، تیتر و شعار تبلیغاتی
  • Inquiry
  • Trial
  • مطالعات بازبینی Tracking studies

 

 

ارسال یک پاسخ

به پاس حفظ حریم شخصی شما آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دانلود چک‌لیست انتخاب مشاور تبلیغات حرفه‌ای

حالا بهتر می‌توانید مشاور خود را انتخاب کنید
رقبای ما این فرم در سایت خود گذاشته‌اند؟
دانلود همین حالا
ضمانت حفظ اطلاعات حریم خصوصی شما
close-link
دانلود فیلم کمپین آموزشی

توانمندسازی سازمان در مقابل ویروس‌های محیطی در کسب و کار

صحبت‌های حسین طاهری برای بهره‌وری در سال جدید برای یک جمع خصوصی
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم بیزاریم
close-link