کمپین تبلیغاتی اثربخش چگونه ایجاد میشود؟

ارزش های پیشنهادی no-lazy
مصاحبه رادیویی:نقش ارزش‌های پیشنهادی در تجارت
خرداد ۲۸, ۱۳۹۶
۵ دیدگاه اشتباه در مورد عدم تبلیغات در بازاریابی B2B
مرداد ۳, ۱۳۹۶

کمپین تبلیغاتی چیزی نیست که هنگام دوش گرفتن به ذهن برسد. کمپین های موفق, بیشتر از این که بر روی یک ایده بزرگ و عالی تمرکز کنند, به سمت تحقیقات دقیق, تفکر عالی, جزئیات و نحوه اجرا گرایش دارند. برنامه ریزی برای یک کمپین تبلیغاتی با درک جایگاه خود در بازار آغاز و با پرداختن به جزئیاتی همچون جمله بندی آگهی پایان میپذیرد. در این راستا شما ممکن است در مورد مسائلی همچون لباس کارمندان, لوازم التحریر مورد استفاده, دکوراسیون محل کار و مواردی از این قبیل, تصمیماتی بگیرید. به یاد داشته باشید که برنامه ریزی شما قرار نیست مشابه زندان, محدود باشد. از آن جایی که هیچ برنامه ای به طور کلی واقعیت را منعکس نمیکند, شما باید ذهنیت گذشته خود را ترک کنید و تغییراتی ایجاد نمایید. به علاوه شما باید به طور کامل خود را متعهد به اجرای برنامه خود یا نسخه های اصلاح شده آن در آینده نمایید. در این صورت شما قدمی بزرگ با قدرت تمام به سمت رشد و پیشرفت بر خواهید داشت.

 

برنامه کمپین تبلیغاتی خود را بازبینی کنید

یک بیزینس در حال رشد, همان اندازه که به یک برنامه کاری جدید نیاز دارد, نیازمند یک برنامه تبلیغاتی جدید نیز میباشد. مراحل بازبینی یک برنامه تبلیغاتی مشابه مراحلی است که برای طراحی یک برنامه تبلیغاتی بر اساس یک پیشنویس باید طی کرد.

۱. شما باید مجدداً کالا یا خدمت خود را تعریف کنید. محصول خود را به همراه ویژگیها و مزایای آن با تمامی جزئیات توصیف نمایید. بر وجه تمایز آن از محصولات رقیب تأکید کنید. خصوصیات کلیدی آن از قبیل قیمت, کارآمدی, پراکندگی و جایگزینی را برجسته نمایید. به عبارت دیگر, بدانید که قصد فروش چه چیزی را دارید و مردم برای چه منظوری قصد خرید آن را دارند.

۲. بخش های مختلف بازاری را که امید میرود در آن تقاضا برای محصول شما افزایش یابد, در نظر بگیرید. در مورد این که بیشتر احتمال خریده شدن آن توسط چگونه خریدارانی وجود دارد, تصمیم بگیرید. در این مرحله, مشتریان نهایی خود را به تفصیل, با توجه به معیار هایی از قبیل سن آماری, جنسیت, ساختار خانوادگی, میزان درآمد, منطقه های جغرافیایی, سبک زندگی, الگو های خرید و مواردی نظیر آن توصیف نمایید. در نظر داشته باشید که دقیقاً چه کسانی باعث رشد شما خواهند شد.

۳. برای انتقال پیامی که باعث رشد شما خواهد شد, یک استراتژی عالی طراحی کنید. بفهمید که مشتریان مورد نظر شما, چه چیزی میخوانند یا گوش میدهند, سپس اهدافی را که برای پیشرفت خود در نظر گرفته اید, به اجرا در آورید.

آیا دوست دارید که مردم شما را بشناسند, و یا مکان شما را بدانند؟ در مورد این که چند وقت یک بار, شما نیاز دارید و یا از لحاظ مالی استطاعت آن را خواهید داشت که پیامی که شما را به پیشرفت مورد علاقه شما میرساند را در معرض دید خریداران قرار دهید, تصمیم بگیرید.

 

 

انتخاب رسانه های مناسب برای کمپین تبلیغاتی

اگر شما در مکان های گذشته و با پیام قبلی به تبلیغ بپردازید, هرگز به بازار های جدید و مشتریان جدید, دست نخواهید یافت. این به آن معنا نیست که شما باید یک صفحه کامل تبلیغات را در نشریه وال استیریت ژورنال خریداری نمایید و یا یک تبلیغ ۶۰ ثانیه ای در سوپر بول داشته باشید. شما هم مانند بسیاری از کمپانی های دیگر, اگر تمرکز خود را بر روی بخش کوچکی از بازار بگذارید نسبت به زمانی که سعی میکنید محصولات خود را به تمام بازار بفروشید, بیشتر رشد خواهید کرد. اطلاعاتی در مورد مشتری ها از قبیل مکان, سن, میزان درآمد, علایق و نظیر آن, به شما خواهد گفت کدام رسانه برای دسترسی به آنها مؤثر است. تبلیغات و رسانه های مورد استفاده  را تا حد امکان برای دستیابی به بهترین مشتریان محدود کنید. بعد از آن, به تدریج, دامنه تبلیغات خود را برای یافتن مشتریان جدید گسترش دهید.

برای مثال, اگر شما تجهیزات شبکه کامپیوتری به کمپانی های کوچک میفروشید, میتوانید کار خود را در مجله کارآفرینی و یا مجله هایی که به مشاغل کامپیوتری گرایش دارند تبلیغ کنید. حال اگر شما بخواهید شبکه سازان در خانه ها را هم به بازار خود اضافه کنید, باید از رسانه های مورد استفاده مالکین نیز سود بجویید. هم زمان کمپین تبلیغاتی که رشد میکنید, در مییابید که کدام یک از رسانه های تبلیغاتی ارزشمندتر و مؤثرتر بوده و مشتریان بیشتری را برای شما به ارمغان آورده است.

 

تبلیغات نوشتاری در کمپین تبلیغاتی

آگهی نوشته شده واحد اساسی تبلیغات است که تمامی اشکال دیگر تبلیغات از آن سرچشمه میگیرند. رسانه های کمپین تبلیغاتی نوشتاری را میتوان به دو دسته اصلی تقسیم کرد.

۱. دسته اول روزنامه ها با یک جنبه مثبت و یک جنبه منفی هستند. جنبه مثبت این است که شما سریعاً میتوانید تبلیغات کمپین تبلیغاتی خود را منتشر کنید. اما جنبه منفی این است که روزنامه ها معمولاً عمری به مدت ۲۴ ساعت دارند. بنا بر این, اگر شما آگهی خود را در روز دوشنبه منتشر کردید نمیتوانید مطمئن باشید که در روز سه شنبه هم کسی آن را خواهد دید. همان طور که گفته میشود, کسی نمیخواهد اخبار روز های گذشته را بخواند. اگر بودجه به شما اجازه میدهد که آگهی خود را چندین بار در روزنامه به چاپ برسانید, این کار را انجام دهید. انتشار منظم آن, شناخت و اعتبار به همراه خواهد داشت. اگر مشتریان احتمالی شما نسبت به اولین آگهی بیتفاوت بودند, نسبت به دومی یا سومی عکس العمل نشان خواهند داد. اگر در پیام تبلیغاتی شما به اندازه کافی حس اعتماد به نفس وجود دارد و واکنش اولیه کمتر از انتظار شما است, نگران نشوید. انتشار بیشتر آگهی, واکنش های بهتری را در پی خواهد داشت.

۲. دومین دسته رسانه های نوشتاری مجلات هستند که خود از لحاظ تخصصی انواع مختلفی دارند. تبلیغ در این دسته از رسانه ها, به شما اجازه میدهد تا گروه های خاصی را مخاطب خود قرار دهید. یکی دیگر از مزایای مجلات به ویژه ماهنامه ها, عمر طولانیتر آنها نسبت به روزنامه است: آنها معمولاً ماه ها پس از انتشار نیز دست به دست میشوند. بنا بر این آگهی شما ممکن است حتی بعد از شش ماه, هنوز هم مخاطب داشته باشد. به علاوه, خوانندگان برای مجلات نسبت به روزنامه ها, زمان بیشتری صرف میکنند, و این قضیه, احتمال دیده شدن آگهی ها را افزایش میدهد.

 

تبلیغات رادیو و تلویزیون

بسیاری از کارآفرینان معتقدند که تبلیغات رادیو و تلویزیون, فراتر کمپین تبلیغاتی از امکانات آنها است. اما همانگونه که هزینه تبلیغ در شبکه های تلویزیون ملی بیش از حد انتظار است, تبلیغ در شبکه های محلی و تلویزیون کابلی, به طور شگفت انگیزی به صرفه میباشد. بر اساس اطلاعات به دست آمده, صاحبان مشاغل کوچک بعد از مدتی در خواهند یافت که تبلیغات رادیو و تلویزیون نسبت به کمپین های تبلیغاتی دیگر, مشتریان بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهند آورد. نکته کلیدی این است که درک صحیحی از بازار داشته باشید, در این صورت, صرف هزینه برای تبلیغات رادیو و تلویزیون, اتلاف نخواهد شد. در مورد این که قرار است تبلیغات چه دستاوردی به همراه داشته باشد, مطمئن شوید. با توجه به آن یک بودجه منطقی در نظر بگیرید. تا آن جا که میتوانید از دیگر کار آفرینان, کارمندان ایستگاه های تبلیغاتی و دیگران, بازخورد بگیرید. کمپین تبلیغاتی شما در صدا و سیما, میتواند به رشد و پیشرفت شما کمک شایانی بکند.

مخارج تبلیغات در صدا و سیما, موضوع مهمی در تولید این گونه تبلیغات است. ایجاد تبلیغ در شبکه های تلویزیونی, هزینه ای از ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار را در پی خواهد داشت, در حالی که شبکه های رادیویی تبلیغات شما را به صورت رایگان پخش خواهند کرد.

 


اگر عضو کانال تلگرام حسین طاهری نیستید بر روی آیکون زیر کلیک کنید تا هر روز از مطالب ویژه و کاربردی استفاده نمایید.

 

 

حسین طاهری
حسین طاهری

من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

پاسخ دهید

You have to agree to the comment policy.

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدها
و کلید راهنمای چرخ زندگی
همایش 11 بهمن ماه تالار ادب اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش همایش بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش جادوی بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی آنلاین
فقط یک کلیک تا دانلود فایل اسلایدهای حسین طاهری
همایش مدیریت عالی تجارت و کسب و کار
دانلود اسلایدهای همایش
فرصت‌های تجارت ساز
تجارت‌های فرصت ساز
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم
دانلود اسلایدهای همایش
فروش حرفه ای
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم
سلام سلام ای بچه ها
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
Your Information will never be shared with any third party.
دانلود اسلایدهای همایش
همایش مدیران الماسی اصفهان
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم