چهار کلید مقابله با بحران‌ها و چالش‌های کسب‌و‌کار

چانه‌زنی برسر قیمت
آبان ۲۷, ۱۳۹۶
تفاوت طرح کسب‌و‌کار با مدل کسب‌و‌کار
آبان ۲۹, ۱۳۹۶

بحران‌ها و چالش‌های کسب‌و‌کار  کدامند؟

 

 

بحران‌ها و چالش‌های کسب‌و‌کار زمانی اهمیت پیدا می‌کنند که برای کسب‌و‌کارمان روی کاغذ برنامه‌ریزی می‌کنیم، همه چیز خیلی عالیست. اما در عمل چه اتفاقی می‌افتد؟ وقتی مشکلی، چالشی یا بحرانی بوجود می‌آید، ما به این فکر می‌کنیم که چرا زودتر این بحران را پیش‌بینی نکردیم؟

واقعیت این است که شما به هیچ وجه نمی‌توانید بحران‌ها و چالش‌های کسب‌وکار تان را پیش‌بینی کنید. برای اینکه خیلی وقت‌ها بواسطه چیزها، افراد یا فرآیندهایی این بحران‌ها بوجود می‌آید که خارج از کنترل ماست. بنابراین شما برای مواجه با بحران‌ها و چالش‌هایی که در کسب‌و‌کارتان بوجود می‌آید، بایدکاملاً مجهز باشید. اما این ابزاری که ما را تجهیز می‌کند، چیست؟

۴ عاملی که شما را تجهیز می‌کند تا سازمانی انعطاف‌پذیر در مواجه با مشکلات و بحران‌های اقتصادی داشته باشید:

  • ساده‌سازی : بزرگترین کمپانی‌های دنیا تا می‌توانند فرآیندها و روال کاری که در سازمانشان وجود دارد را ساده می‌کنند. به گوگل نگاه کنید، زمانیکه می‌خواهید ایمیلی باز کنید، با کمترین و ساده‌ترین اطلاعات، کار شما را راه می‌اندازد. و اگر دقت کرده باشید الان دو سه سالی ست که وقتی می‌خواهید در سایتی حساب کاربری باز کنید، از شما اکانت فیسبوک یا Gmail می‌خواهد؛ برای اینکه شما در حداقل‌ترین زمان بتوانید در آن سایت عضو بشوید واز امکانات آن سایت استفاده کنید.

مغز انسان وقتی یک فرآیند یا میزان انتخاب محصول یا کالاها زیاد یا پیچیده می‌شود، از تصمیم‌گیری فرار می‌کند؛ بنابراین شرکت‌های موفق دنیا، ساده‌سازی را به عنوان اصلی‌ترین وکلیدی‌ترین عنصر در تولید، بازاریابی یا در فرآیند خدمات مشتریانشان طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند. مثل گوشی‌های آیفون که در مدل اخیرش، حتی آن دکمه حسی را ندارد و سعی می‌کند به ساده‌ترین شکل ممکن محصول خودش را طراحی کند.

  • اهرم سازی: اهرم سازی یعنی چی؟ زمانیکه می‌خواهید یک بار یا مانع سنگین را در کسب‌و‌کارتان جابه‌جا کنید، اگر اهرم درست داشته باشید و آن را به جای درست تکیه داده باشید، با فشار خیلی کمتر می‌توانید آن مانع را جابه‌جا کنید. اما اهرم‌ها در کسب‌و‌کار ما چه چیزی هستند؟ خیلی وقت‌ها دانش، نظر یا ایده، ارتباط، پول یا سرمایه دیگران، تفکر یا اصطلاحا اتاق فکر دیگران، می‌تواند اتاق فکر ما باشد.

خیلی از کارها را ما در سازمان نباید خودمان انجام دهیم. با برون‌سپاری و اهرم‌های خیلی مهم، می‌توانیم زمان کمتری را برای رسیدن به آن هدف یا حل مشکل یا بحران داشته باشیم.

  • شتابدهی : یعنی ما نیاز داریم فعالیت‌هایی که در سازمان ما دارد جواب می‌دهد، مثلا طرح بازاریابی که طرح موفقی بوده است، برخلاف خیلی از شرکت‌هایی که به دنبال این هستند که کانال‌های بازاریابی‌شان را زیاد کنند، شما از آن کانال بازاریابی که دارید بیشترین سرنخ یا نرخ مراجعه مشتریانتان را می‌گیرید، باید بالاترین بهره را ببرید

بنابراین همان  کار درستی که در سازمان شما بوجود آمده را مجدد انجام دهید اما این‌بار سریع‌تر انجام دهید و به رشد کسب‌و‌کارتان شتاب دهید.

خیلی وقت‌ها اگر کار خوبی را در سازمانمان داشته باشیم و انجامشان دهیم، سعی نمی‌کنیم این تاثیر را در جاهای مختلف دیگر سازمان ایجاد کنیم و پیاده‌سازی کنیم.

  • تکثیر: ما باید ساده‌سازی، اهرم‌سازی و شتابدهی را تکثیر کنیم. یک مدیر باید از ایده‌ها و تفکر “درست” خودش در سازمانش تکثیر کند. باید بتواند افرادی مشابه خودش ایجاد کند و طرز فکرهایی متناسب با خودش را جمع‌آوری کند و اگر یکی از کارمندان یک کار خوبی را در سازمان ایجاد کرد، باید کار خوب را در بخش‌های مختلف سازمان‌ تکثیر کرد. مثلاً اگر بخشی از سازمان در کاهش هزینه موفق بود، باید مدل کاهش هزینه آن را کپی کرد و در جای دیگر پیست کرد تا نتیجه‌گیری بهتری داشته باشیم.

 


بنابراین ما سعی می‌کنیم در دوره خلق کسب‌وکار بی‌همتا با چالش‌های کسب‌و‌کارها آشنا شویم و راه‌های مقابله با بحران‌ها را به شما آموزش دهیم.


اگر عضو کانال تلگرام حسین طاهری نیستید بر روی آیکون زیر کلیک کنید تا هر روز از مطالب ویژه و کاربردی استفاده نمایید.

حسین طاهری
حسین طاهری

من همیشه در حال یادگیری ام و و همه آنچه را که تاکنون آموخته و تجربه کرده ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت . این رسالت شخصی ام است.

پاسخ دهید

You have to agree to the comment policy.

راهنمای نگارش و چک لیست تولید یک متن تبلیغاتی اثربخش
چگونه متون تبلیغاتی بنویسیم که توجه افراد را به خود جلب کند؟
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و اعتماد شما را سرمایه خود می دانیم
فقط یک کلیک تا دانلود فایل نمونه دکوپاژ تبلیغاتی
فقط یک کلیک تا دانلود فایل pdf اسلایدها
و کلید راهنمای چرخ زندگی
همایش 11 بهمن ماه تالار ادب اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 20 مرداد اصفهان
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش 21 مرداد
تهران کتابخانه ملی
آیا بازار هدف خود را تعریف کرده اید؟
این فرم به شما کمک می کند تا تعریف بهتری از مخاطبان و بازار هدف خود داشته باشید
  • اطلاعات جمعیت شناختی
  • اطلاعات روان شناختی
  • جغرافیای بازار
  • تقسیم بندی شغلی و حرفه ای
  • ترجیحات سبک زندگی
  • سوالات کلیدی موقیت اجتماعی
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
الگوی تجزیه و تحلیل swot سازمان
این فرم 5 صفحه ای می تواند نقطه شروع خوبی برای تعین وضع موجود و تحلیل اولیه شروع فعالیت های بازاریابی شما باشد.
  • شناخت نقاط قوت
  • تحلیل و ارزیابی نقاط ضعف
  • بررسی فرصت های موجود در بازار
  • امکان شناخت و بررسی نقاط ضعف
  • خروجی شفاف از وضعیت موجود
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار
برای تعیین و ایجاد سوالات کلیدی پرسشنامه تحقیقات بازار می توانید از این فرم کاربردی استفاده کنید
  • شناختارزش های محصول
  • تحلیل قیمت گذاری
  • بررسی کانال های توزیع
  • روند برنامه های پیشبرد فروش
  • ارزیابی بازار هدف
*ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم بیزاریم
دریافت محتوای دومین دوره جامع متخصصان برتر تبلیغاتی
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت سوابق اجرایی و آموزشی حسین طاهری
فقط یک کلیک تا دونلود فایل
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش تبلیغات حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش تبلیغات
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش بازاریابی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش بازاریابی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش برندینگ حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش برندینگ
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت کاتالوگ دوره آموزش رشد و تعالی تجارت حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزش رشد و تعالی تجارت
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت برشور دوره صفرتا صد کسب و کار آنلاین
جزئیات کامل و سرفصل های کلیدی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
دریافت دوره ها و سرفصل های آموزشی حسین طاهری
جزئیات سرفصل های آموزشی
ما هم مثل شما از ایمیل های مزاحم و اسپم بیزاریم
همایش دیجیتال مارکتینگ
فقط یک کلیک تا نمایش فایل
آموزش راه اندازی سایت در 15 دقیقه با وردپرس همایش برهان
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود اینفو گرافیک برند
همایش استراتژی های رقابتی در صنعت تبلیغات
فرم ثبت اطلاعات مدعوین و میهمانان ویژه
ضمن عرض احترام، لطفا برای ثبت و اعلام حضور خود به عنوان میهمان در همایش
اطلاعات زیر را تکمیل فرمایید.
حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را تضمین می کنیم
فقط یک کلیک تا دانلود نمونه برنامه سالیانه توسعه بازار
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعد به حفط حریم خصوصی شما هستیم
مبانی کلیدی
تبلیغات موثر و هدفمند
تاثیرگذاری
استراتژی پیام خلاق
انتخاب هدفمند
رسانه های تبلیغاتی
درک مخاطب
تعریف مشخص بازار هدف
فقط یک کلیک تا دانلود
فایل های صوتی و اسلایدهای آموزشی جلسه صفر
پس از تکمیل اطلاعات بلافاصله به فایل دسترسی خواهید داشت
ما هم مثل شما از ایمیل های اسپم بیزاریم و متعهد به حفظ حریم خصوصی شما هستیم
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش همایش بهبود و توسعه پایدار کسب و کارهای الکترونیکی
فقط یک کلیک تا دانلود اسلایدهای همایش جادوی بازاریابی اینترنتی و کارآفرینی آنلاین
فقط یک کلیک تا دانلود فایل اسلایدهای حسین طاهری
همایش مدیریت عالی تجارت و کسب و کار
دانلود اسلایدهای همایش
فرصت‌های تجارت ساز
تجارت‌های فرصت ساز
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم
دانلود اسلایدهای همایش
فروش حرفه ای
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم
سلام سلام ای بچه ها
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
Your Information will never be shared with any third party.
دانلود اسلایدهای همایش
همایش مدیران الماسی اصفهان
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم
دانلود اسلایدهای همایش
همایش مدیران الماسی اصفهان
جهت دانلود فایل،لطفا اطلاعات خود را وارد کنید
ماهم مثل شما از ایمیل‌های اسپم بیزاریم و اعتماد شمارا سرمایه خود میدانیم